Isnin, November 08, 2010

Stay The Same


-a pic from google-

-Jangan berangan nak terbang kalau tiada sayap-
dont fly! it's ok if you only know how to walk. =)

***

‘Aku benci jadi aku!’ Kadang2 pemikiran sebegini lahir dalam diri. Sering disebabkan kekurangan dan kelemahan pada diri. Dan, sering kerana tidak yakin pada diri. ‘Kan bagus kalau aku jadi macam….’ Dan, diri mula membayangkan seorang yang cukup sempurna dan gaya hidupnya penuh dengan warna warni bahagia. Tapi, mengapa mahu jadi orang lain sedangkan kita sendiri punya kelebihan diri yang orang lain juga kadang mahu jadi seperti kita?Saat kita mengatakan ‘aku mahu menjadi sepertinya,’ Ada juga yang bila memandang kita akan berharap, ‘aku mahu menjadi sepertinya.’ Jadi sebenarnya, siapa mahu jadi siapa? Kalau semua orang pun mahu jadi orang lain, maka, siapa yang mahu jadi diri sendiri? Aduh, manusia tidak pernah berpuas hati dengan apa yang diperoleh kan?! (sigh)

Jadilah diri sendiri. =) Dalam diri kita sendiri punya keupayaan untuk menjadi lebih baik daripada orang lain. insyaAllah.Percaya dan yakinlah pada diri. Tak perlu menjadi ‘orang lain’ untuk jadi hebat. Kita kan punya cara kita sendiri yang menjadikan kita unik dan berbeza. Tak perlu jadi hebat untuk jadi diri sendiri. Stay the same… dengan prinsip dan ketegasan dalam diri… Stay the same… Dengan cara dan gayamu… Just stay the same… sebab, yang jujur itu adalah dengan menjadi dirimu sendiri. Be yourself and love yourself. Daripada Kak Wan dan Kak Wani kepadaku, Izyan. Terima kasih banyak2 buat kakak berdua. =) Learn to be me~

"Stay The Same"


Don't you ever wish you were someone else,
You were meant to be the way you are exactly.
Don't you ever say you don't like the way you are.
When you learn to love yourself, you're better off by far.
And I hope you always stay the same,
cuz there's nothin' 'bout you I would change.

I think that you could be whatever you wanted to be
If you could realize, all the dreams you have inside.
Don't be afraid if you've got something to say,
Just open up your heart and let it show you the way.

Believe in yourself.
Reach down inside.
The love you find will set you free.
Believe in yourself, you will come alive.
Have faith in what you do.
You'll make it through.

Dan, semoga sentiasa menjadi diri yang tidak hidup dalam pura2. Jujur pada diri, dan jujur pada orang yang mengenali diri. Cuma, cuba untuk menjadi lebih baik daripada hari ini mahupun semalam. Kita hidup untuk sentiasa mencari kebaikan untuk mencipta kebaikan dan untuk memberi kebaikan. insyaAllah. =)

2 ulasan:

TheHumbleWayfarer berkata...

Assalamu'alaikum;
Subhanallah, I like this post. I still rmember that lyric. It was so famous back then when i was still in Primary school(or 2ndary school).
The lyric is so beautiful isn't it. anyway, may Allah bless u ukht. Keep up the awesome blogging ya =)

munadhia berkata...

w'slm. syukran. =)actually jz heard ths song when a friend asked 2.tp, mmg sgt bermakna. thanx yep- 'ala ziarah. keep on ur awesome blogging 2.insyaAllah. =)