Ahad, September 12, 2010

Colours of Raya






Hari Raya Pertama

Sangat sibuk sehingga tak sempat untuk naik beraya di rumah Tok Ma (rumah Tok Ma bersebelahan dengan rumahku) Petangnya baru aku beraya dengan Tok sebelum ke rumah saudara mara yang lain. Nasib baiklah semua keluarga tinggal sekitar Besut dan Kelantan. Tak jauh sangat dari rumah. Menu Raya Pertama, Nasi Arab dan satay hangus yang dibakarku di pagi raya. Pembakar satay tak bertauliah. Dan, untuk pertama kalinya kami membuat satay sendiri. Best2~ ;p

ayah menyambut tetamu.haha~


wajah2 gembira selepas menerima duit raya~

birthday girls~ kembar tiga~

mak dan ayah
Hari Raya Kedua

Macam biasa orang ramai berkunjung ke rumah. Adik2 emak dan saudara mara yang lain. Che Cik dengan 9 orang anak2 kecilnya bermalam di rumahku menjadikan rumah riuh rendah dengan suara budak2. Di sini, aku abadikan gambar2 kanak2 yang bakal aku rindu apabila pulang ke UIA kelak.





Pagi : Aku ditaklifkan untuk menjadi jurufoto tak bertauliah di rumah Che Munoh (jiranku). Ada majlis pertunangan Kak Mizah. Dan, gambarnya biasa2 sahaja memandangkan memang aku tak pandai nak guna kamera ayahku. Che Munoh kata, ambik je macam2 mana pon. Dan, aku snap saja ikut suka. hee~



Petang : Perlawanan Paintball inter family... Team lelaki keluarga En Mohd Sabri (Ayah Yee) menang mudah disebabkan abangku menembak teamnya sendiri iaitu ayahku. hari yang sangat ceria dan tak mungkin akan aku lupakan. Team Perempuan dimenangi kumpulanku yang diketuai olehku sendiri dan 3lagi mujahid/ah, Nisa, Ana, dan Afif(8 tahun). Sedang elok aku berjaya mendapatkan bendera dikibarkan sebagai tanda kemenangan, tanganku ditembak tepat oleh adikku sendiri Nik Maisarah sehingga berdarah (tembak jarak dekat). Sangat seronok walaupun sangat sakit. Abang2, adik2 dan ayah habis lebam2 terkena tembakan padu keluarga sendiri. Dan aku bukan setakat lebam malah jari pecah2 berdarah. Tapi, cukup puas hati dengan kemenangan. ;p


sayap kiri perjuangan =)



separuh masa pertama

Hari Raya Ketiga

Menu nasi dagang, saudara mara belah ibu semua datang dari Pasir Puteh dan dari jauh2 juga. Dari dungun, KL, dan semalaysia. Tak menang tangan dibuatnya. Memang hari raya ketiga tak sempat untuk melakukan aktiviti lain.

Petang : Perlawanan Paintball antara keluarga secara professional. Petang ni aku tidak turut serta disebabkan aku telah di'booking' untuk menjadi orang dapur sepenuh masa. Chef Basuh Pinggan Mangkuk. Terlepas perlawanan petang tersebut. Ayah Yee bersemangat memakai but perang dan ayah bersemangat memakai baju askar. Macam2~ ;p

Hari Raya Keempat

Pagi : Berusaha mengupdate blog. pagi juga keluargaku (lelaki) bersiap2 untuk ke Pulau Perhentian dengan bot bapa saudara (aktiviti rasmi masa cuti) akan bermalam di sana sekali lagi tanpa bekalan (sengaja mahu menjadi survivor) dan pulang esok insyaAllah. Atas beberapa faktor, ayahku tidak dapat turut serta. Maafin ya bapak! Aku mahu pergi juga tapi, lain kali lah. Tak muat bot kata mereka~ esok insyaAllah my turn 2 snorkel at Pulau Perhentian. insyaAllah~ =)

OK...da tak larat menunggu uploading. 1 gambar sejam, makanya, sampai sini dahulu. wassalam~

Tiada ulasan: