Rabu, September 29, 2010

Far Far Away




Hari berganti hari. Sesak nafas! Saat begini, aku akan terbayangkan rumah atau tempat yang jauh sangat-sangat. Aku ingin ke 'Far-Far Away Kingdom'. Negara Fantasi! Mahu ke tempat yang tiada sesiapa, tempat yang aku boleh tingkatkan tafakur pada Tuhan, yang aku boleh beribadat dengan tenang. Sekadar penat untuk berhadapan dengan semua hal, pertanyaan demi pertanyaan dan kritikan demi kritikan yang tidak mampu aku berikan jawapan...Emmm... (speechless~)Tidak mahu beputus asa walaupun hampir berputus asa, Takkan berputus asa insyaAllah. Aku akan cuba lakukan sebaiknya untuk sedikit masa yang masih bersisa ni. insyaAllah~

Berpijak di bumi nyata. Far Far Away is nowhere~ Tapi, kita akan ke Far2 Away juga satu hari nanti iaitu kembali ke sisiNya.
Wallahu'alam.

2 ulasan:

uwais al-bernamy berkata...

yan, jgn jd cam akk..cpt sgt putus asa..sabar je ye, yan x nak ulang kesilapan kan=)

mbak dari seberang berkata...

assalamualaikum.
Mbak doakan adik sentiasa kuat dan sabar menghadapi segala cabaran saat ini dan sukses walau di mana berada..kerana inilah sebahagian rencah kehidupan yang harus kita tempuhi sebelum ke alam abadi..
"Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang-orang yang beriman"
(Ali Imran : Ayat 139)