Khamis, April 01, 2010

Bila Allah Menduga Kita

Salam'alaik.

Selamat pagi dunia! Hari ini semoga lebih baik daripada hari semalam. =) insyaAllah.

Renungan untuk hari ini :

Hidup ini umpama lembah dan bukit yang terhampar di hadapan kita, jalan yang naik dan turun. Hidup tidak pernah terlalu sempurna sehingga kita selalu berada di atas, tidak pernah terlalu sempurna sehingga menawarkan jalan yang rata tanpa lubang sama sekali. Namun, hidup juga tidak pernah terlalu buruk sehingga menenggelamkan seseorang terus menerus di dasar jurang kehidupan. =) 

petikan : Bila Allah Menduga Kita ; Syed Alwi Al-Atas

Bila Allah Menduga Kita, bagi sesiapa yang sedang menghadapi dugaan, cubaan dan cabaran dalam hidup cuba untuk baca dan hayati buku ini. InsyaAllah akan rasa lebih tenang. Tulisannya mudah difahami dan kisah2 di dalamnya menyebabkan kita tak terasa bahawa hidup kita ni terlalu sukar berbanding orang lain. Percaya dan yakinlah, apapun ujian yang mendatang, apapun dugaan dan nikmat yang Allah berikan, Allah sangat sayangkan hambanya. =) Alhamdulillah. =) Tidak sekalipun Dia meninggalkan hambaNya keseorangan. Semoga perkara yang berlalu menjadi pengajaran berharga buat diri. Semoga segala keluh kesah tiada lagi selepas ini. Aku cuba! Hadapi hidup dengan lebih tabah! ;) insyaAllah.

Wassalam.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikum

Info buku terbaru Syed Alwi:

Tajuk: Senyumlah, Apa pun masalahmu Ia pasti akan berlalu
Penulis: Syed Alwi Alatas
Penerbit: Galeri Ilmu (Malaysia)
Harga: RM 21.00 (Semenanjung Malaysia), RM 23.00 (Sabah/ Sarawak)
Terbit: May 2011

Insya Allah pada hujung minggu ini atau awal minggu hadapan sudah boleh didapat di kedai-kedai buku di Malaysia.
Tengok juga Page-nya di Facebook: http://www.facebook.com/pages/Senyumlah-Apa-pun-masalahmu-Ia-pasti-akan-berlalu/116783405069645

Fairulazmi berkata...

Assalamu'alaikum Wrmbth,

Benar ulasan tuan, sesungguhnya allah swt sayangkan kita. Dan Alhamdulillah kerana ditakdirkan membaca buku ini pada masa yang tepat juga.

Dari kita bersikap lemah semasa ditimpa dugaan, lebih baik kita berfikiran positif menempuh hari muka.

Lebih-lebih lagi sikap berputus asa dari rahmat allah dan berasa aman dari tipu daya allah membuatkan kita tewas dalam dunia penuh ujian ini. :)

Selamat membaca saya ucapkan pada kalian.