Isnin, September 15, 2008

Kami diekori??!!!

Ringkas sambungannya.. kami mengekori JPJ.. tapi, siapa yang mengekori kami di belakang??!! Dari tadi kami perhatikan gerak wira hitam di belakang.. kami mula cuak.. aku tak menyedari kehadiran wira tersebut, tapi, Kak Rafi, Kak Wani dan Kak Ain menyedarinya.. Kancil diekori Wira?? Pelik?? Siapa gerangannya pemandu tersebut?? Berbangsa India dan sebenarnya masa di hentian Bukit Raja tadi lagi dia memerhatikan kami.. Masing2 terdiam menyimpan rasa bimbang..Fuhh!! Macam2 masalah yang kami hadapi hari itu.. Kak Rafi sedaya upaya memecut agar tidak terputus ikut dengan pakcik JPJ di hadapan..Paham2 sajalah Kancil ‘mengandung’ 6 ni pasti berat badannya.. Jadi, tak larat nak pecut laju2.. Sabar saja.. Mintak2 Wira tersebut bukan ekori kami dan bukan berniat jaha.. Tapi…. Kami belok, dia belok, kami menyelinap, dia menyelinap, kami pecut, dia pecut.. Terang2an mereka sedang mengekori kami.. ‘Ya Allah, Kau selamatkanlah kami..’ Mungkin kerana kami semua perempuan menyebabkan mereka mengekori kami?? Mungkin….apa ye?? Apakah sebabnya?? Kami bukanlah artis yang perlu diekori, bukan juga sehebat pemimpin2 negara yang dikenali.. emmm…dalam hati, debarnya kami.. hanya Tuhan yang tahu..

Akhirnya kami sampai juga di UiTM Shah Alam, tempat janjitemu kami dengan abang Kak Ros..Kami berhenti di bahu jalan mengikut gerak JPJ di hadapan..Sepantas kilat, Kak Rafi keluar dari kereta dan terus bertemu dengan pakcik JPJ.. Aku tidak mengesyaki apa2, tapi, lagak Kak Rafi amat mencemaskan.. Membuatkan aku dan sahabat tertanya2. Kemudian Kak Wani Tanya aku, ‘perasan tak ada kereta ekori kita??’, Fuhh, dengar saja kata2 Kak Wani, bulu romaku terus meremang.. ‘Ya Allah, apalah pula kali ini??’ Aku nampak Kak Rafi berjalan menuju ke arah kami.. Aku cepat2 bertanya akan hal tersebut.. Lalu diceritakanlah.. Rupanya Kak Rafi terlebih dahulu mengadu pada JPJ akan hal tersebut.. Kami menunggu jawapan.. Habis tu.. ‘Betul ke kereta tu ekori kita??’ Hmm… Nak dijadikan cerita.. Rupanya, kami yang terperasan lebih.. hehe~.. Pakcik JPJ kata tulah Toronto.. ‘Toronto??toronto tu apa??’ Kata Kak Rafi, diorang merupakan eskot (cam mana ejanya??) JPJ.. ‘Oowhhh…eskot tu cam mana ye??’ ‘Hmm, ntahlah.. tak sure…’ ‘Alhamdulillah, kita berenam selamat…’ ‘Alhamdulillah..Alhamdulillah..’
Seterusnya… abang Kak Ros pula ‘usher’ kami ke rumahnya di Jalan Kebun.. ‘Mak Oiiih, jauh tuh.. sejam jugak la dari UiTM Shah Alam..’

~Kira2 pukul 11 lebih2, kami sampai di rumah Abang Kak Ros. Makan2 sikit. Dan, dalam 12 lebih kami bertolak pulang ke UIA Gombak..

~Alhamdulillah selamat sampai, hampir pukul 2pg..aku tidak terus pulang ke bilik, singgah di Asiah..

~Tidak juga aku tidur di bilik.. memang agak terkilan kerana tidak dapat bersama sahabat2 tahlil dan ifthar di rumah arwah Kak Siti Hajar. Tapi, Allah telah memberikan aku peluang untuk ke biliknya, dan aku juga bermalam di bilik arwah.. Bila ku lihat buku2 di biliknya, ubat2an, juga barang2 nya yang masih tidak terusik, aku asyik terfikir.. pasti arwah amat baik orangnya.. suka menuntut ilmu..dan pasti sudah banyak menyumbang untuk Islam..Bertuahnya dia… Semoga rohnya dicucuri rahmat.. Amin..

~Sedih rasanya hati ini kerana tidak sempat mengenalinya lebih awal.. Semoga dia tergolong dalam golongan yang beriman…Amin..

Sekian...



2 ulasan:

myadlan berkata...

alhamdulillah.. abes pun cerita kamu.. slmt pergi dan sampai..

hebat ye. siap dpt escort lg eh.

seharian korang berjalan.. mesti penat

munadhia berkata...

tulaa.. alhamdulillah, last skali sampai jugak.. ibaratnya perjalanan balik kampung.. mane x nye, balik besut 8 jam.. btolak ari tu kul 6, smpai uia balik kul 2=8jam gak..huhu.. kami blaja utk jd kuat..hehe..pasti ade hikmahnya kan...insyaAllah..moga2nya..