Isnin, Oktober 25, 2010

Ramalan Cuaca



Laughter is always the best medicine. =) Semoga semua masih mampu ketawa hari ini.

Kak Mun cakap blogku penuh dengan kesedihan. Kalau benar begitu, maafin! bukan maksudku untuk menulis hal2 sedih, tapi, inilah caraku untuk membangkitkan dan memulihkan keadaan emosi yang tidak stabil. Sedih? Tak lah...Emm...kadang2~ Ibaratnya, ia hanyalah sekadar tangisan langit di tengah terik mentari. Kemudian muncul senyuman pelangi di wajahnya. Indah. =)

Hidup tanpa tangisan ibarat langit yang tak pernah hujan, maka bumi jadi gersang. Tapi, hidup penuh tangisan ibarat bumi yang sering disimbah hujan, bumi banjir, struktur tanah menjadi tidak stabil. Maka, harus sentiasa bersederhana sebagaimana iklim khatulistiwa yang kita duduki. Ia hujan bermusim, panas bermusim (betulkah fakta ini?tapi, sesetengah kawasan asyik banjir juga), tidak pernah melampaui sehingga wujud gunung berapi. Hmmm. apakah yang sedang cuba kukatakan? OK, ini adalah waktunya langit cerah kembali dan seketika nanti akan muncul pelangi.insyaAllah. =) Transition , Transformation, Morphosis etc (ini adalah contoh2 konsep yang sering digunakan dalam senibina)- melambangkan perubahan mengikut peringkat. Now it's the time to transform. ;p Jadikan senyuman di wajahmu sebagai penyembuh kesedihan orang lain. =) Oh, apakah?

Konklusinya, emosi ibarat cuaca, who can predict well? Siapa tahu dalam gembira sekarang, kita akan bersedih seketika nanti? Begitulah sebaliknya.

Ok, sekadar menconteng di pagi hari. Wallahu'alam.

***

“Learning to write is learning to think. You don’t know anything clearly unless you can state it in writing.”S. I. Hayakawa


3 ulasan:

nur munira binti hamid berkata...

salam..yeah..yan da senyum..hehe..comel2.. :)

munadhia berkata...

kak mun! ad ke saatnya yan x senyum? ;p jom2 jmpa... xm bilakah?

nur munira binti hamid berkata...

hehe..yan ngan kak mun sama je tersengih2..hehe..tengah exam dah..nanti sblum yan balik, jom la dating jap..hehe