Selasa, September 29, 2009

Coretan Ringkas

Salam'alaik.

Sekadar sebuah coretan ringkas daripadaku.

Aku rindu untuk menulis, aku tersangat ingin untuk menulis. Tapi, entah mengapa aqalku tidak mencetus sesuatu untuk dicoretkan. Hatiku ibarat kosong tanpa sebarang cetusan perkongsian. Adakah kerana hati ini semakin kurang digilap? Adakah kerana itu? Atau kerana aku tidak lagi rajin (a.k.a malas) untuk menulis? Atau, aku sudah bosan dengan penulisan. Owh... Bukan begitu, cuma setiap kali jariku cuba untuk berlari di atas papan kekunci, hatiku tidak turut serta bersamanya. Mungkin kerana pemikiranku terlalu sarat dengan sesuatu yang lain. Aku memikirkan terlalu banyak benda yang merunsingkan dan menyerabutkan aqal fikiran. 2 minggu sahaja lagi aku perlu bersedia untuk 'final presentation-final project-Child Care Centre'. Dan, dalam detik2 waktu ini jugalah banyak urusan yang perlu diselesaikan dengan kadar yang segera. Justeru, bolehkah aku menulis, mencoret sebuah perkongsian dengan tenang? Aku akan menulis andai hatiku bersama dengan penulisan tersebut. Jadi, tunggulah, bila waktunya hatiku kembali bersama dengan setiap abjad yang tertulis.

Sebelum tu tak terlambat rasanya bagiku untuk mengucapkan Selamat Menyambut Adilfitri dan Syawal buat semua. Kemaafan jua kupinta atas segala salah silap ku secara tersengaja atau tidak. Maaf zahir batin. =)

Wallhu'alam. Wassalam.

Tiada ulasan: