Jumaat, Januari 23, 2009

PRO-M Menang Besar di UIA

Salam ‘alaik.
Sekian lama kesibukan melanda, akhirnya, menjelang kelmarin ia reda jua.. Alhamdulillah…Allah memberikan pejuang Pro Mahasiswa UIA satu nikmat kemenangan yang besar. Setelah sekian lama bersiap siaga untuk menghadapi Pilihan Raya Kampus(PRK) UIA, akhirnya 22hb Januari tibalah waktu yang sekian lama dinanti itu. Berbekalkan doa, usaha, ikhtiar dan tawakkal… Akhirnya, pejuang Pro Mahasiswa UIA mampu untuk menitiskan air mata kegembiraan pada kira2 jam 6.30 petang di Experimental Hall ADM Building. Allah Maha Melihat lagi Maha Mendengar doa hambaNya. Allah juga Maha Mengetahui setiap usaha hambaNya. Masing2 bertungkus lumus mempersiapkan diri untuk menghadapi PRK. Bagi sesetengah mahasiswa, ia(PRK) bukanlah sesuatu yang penting dan perlu diambil perhatian, tetapi, bagi Pro Mahasiswa, ia merupakan satu titik perjuangan yang sangat penting. Mereka bersekang mata, sanggup berjaga malam, sanggup meninggalkan urusan pelajaran buat sementara waktu semata2 untuk menyumbang tenaga kepada perjuangan. Sungguh, sangat manis perjuangan ini disulami dengan sedikit kepahitan, kesusahan dan cabaran .

Itulah Pro Mahasiswa yang bertungkus lumus demi menegakkan Islam tercinta, ingin meneruskan pembinaan kerajaan Islam, Kebenaran dan Keadilan di bumi UIA. Dan… Tahun ini menyaksikan satu kemenangan besar bagi mereka dengan hampir menyapu bersih setiap kerusi yang dipertandingkan. Alhamdulillah. Di Gombak, Aspirasi yang diwakili oleh GPMS berjaya memenangi sebuah kerusi di Kuliyah of Architecture dan sebuah kerusi lagi dimenangi oleh PKPIM di Kuliyah of Economics. Sungguh besar nikmat Allah ini. Merasai kemenangan setelah penat berjuang.PRK yang dinanti dan dijangka diadakan pada tarikh 19hb Januari akhirnya ditunda kepada 22hb Januari kerana krisis air yang melanda bumi Gombak. Sunggh besar kekuasaan Allah. Dia Maha Mengetahui segalanya. Sungguh, ada hikmah di sebalik kejadian tersebut.

Tidak perlulah bercerita panjang lagi. Apabila Pro Mahasiswa menang bermakna Amar Makruf Nahi Munkar akan terus berjalan di UIA insya Allah. Seiring dengan kemenangan Parti Islam Semalaysia di Kuala Terengganu melambangkan bahawa anak muda dan para pengundi memang hebat! Mereka semua sudah mula celik, sudah mula melihat dan meneliti setiap satu yang terbaik untuk dipilih. Syabas buat para pengundi yang terus memilih Pro Mahasiswa di kampus sebagai SRC juga syabas buat para pengundi yang terus memilih PAS sebagai pemegang tampuk pimpinan di Kuala Terengganu. Tahniah!!! Setinggi2 tahniah juga buat semua calon SRC 09 yang sudah bertungkus lumus dan berkorban masa dan tenaga demi menegakkan Islam tercinta di bumi UIA. Berikut merupakan senarai calon2 yang bertanding juga pemenangnya di UIA Gombak:


KULLIYYAH OF ECONOMICS AND MANAGEMENT SCIENCES
MOHD FAHMI – 984 VOTES (WON)
MOHD SOFIYUSSALAM JOHARI – 964 VOTES (WON)
MUNIRAH BT DAMANHURI – 917 VOTES
NURUL AIN NAJWA – 490 VOTES
SHARIFAH NAZIRAH – 454 VOTES

AHMAD IBRAHIM KULLIYYAH OF LAWS
AHMAD MUKHLIS MANSOR – 1052 VOTES(WON)
MASHITAH BT IBRAHIM– 775 VOTES (WON)
MOHD FAISAL BIN AZIZ - 590 VOTES
MOHD ADLI ZAKWAN –556 VOTES

KULLIYYAH OF ENGINEERING
MOHD KAMARUL HELMI BIN MOHD NAWAWI – 1416 VOTES (WON)
MOHD FIRWAN – 1391 VOTES (WON)
NOR HANI – 699 VOTES

KULLIYYAH OF ISLAMIC REVEALED KNOWLEDGE AND HUMAN SCIENCES
ZATIL ARIFAH – 2060 VOTES (WON)
NORAINI MD DIN – 1661 VOTES (WON)
ABD SHUKUR – 1076 VOTES
SYAZWANI – 724 VOTES

KULLIYYAH OF ARCHITECTURE AND ENVIRONMENTAL DESIGN
MOHD AZWAN – 445 VOTES (WON)
MOHD FARIZ – 414 VOTES (WON)
NORAFIZAN – 380 VOTES
KHAIROL – 367 VOTES

KULLIYYAH OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY
SHARIFAH UMMU KALTHUM – 324 VOTES (WON)
MOHD KHAIRUL ZAIM - 315 VOTES (WON)
MOHD AZIZAT – 257 VOTES

Fakta Nombor : 10/12 kerusi dimenangi Pro Mahasiswa di Gombak
8/10 kerusi dimenangi Pro Mahasiswa di Kuantan


Tidak kurang juga...SYABAS buat Pro-M di UM yang turut memenangi PRK lalu. Tahniah kerana dapat menghadapi segala fitnah yang dilontarkan pada kalian. TAHNIAH!


-WE LOVE IIUM-

Tiada ulasan: