Sabtu, Januari 03, 2009

Di Tag!

Peraturan untuk menerima award ini ialah:


1. Copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.
2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.
3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).
4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.
5. Jangan lupa melawat blog kawan anda dan meninggalkan komen yang menyatakan mereka telah di tag


1)


2)Kak Long aka Afzan

3)sepuluh fakta/hobi diriku :
-rupa2nya saat demi saat berlalu, detik demi detik pergi, umurku bukanlah semakin muda tetapi bertambah pula angkanya... Adakah kita ini manusia yang hidup selamanya?

-Kita kena berusaha, mencuba sebaik dan sehabis mungkin... Barulah bermakna hidup ini... Andai terjatuh, bangkitlah kembali... Bukankah itu yang harus kita lakukan?

-Seni dan binaan, ia hidup, punyai jiwa... Cuba rasainya... Ia punya perasaan... Perasaan yang cuba dijelaskan oleh penciptanya...dakwah bukan tanggunjawab mereka yang spesifikasi dalam bidang agama sahaja...seni dan binaan juga... kita semua punya peranan... bukankah itu ertinya kita hidup didunia ini?

- walau dibumi manapun kita berpijak, sedarlah suatu hari kita tetap akan kembali ke dalam perutnya... siapakah yang boleh menyangkal itu?

-Sekali fikiran aku begitu, sekejap lagi fikiran aku berubah... Hakikatnya kita ini manusia yang punya sifat berbeza.. punya nafsu yang kadangkala kita tidak dapat melawannya... Kadang2 akal berbicara waras, kadang2 akal berbicara gila...Kita ini hanya seorang manusia..Tiada siapa yang sempurna melainkan Dia Sang Pencipta...

-Sifat takut itu ada... sentiasa ada...Tapi, kita perlu melawannya.. Bangun, bangkit, sedarlah... kita seorang manusia yang ditugaskan untuk mempertahankannya, Islam tercinta...

-Setiap kita punya cita2 dan impian... Jangan takut untuk menanam ia, jangan juga lambat kita menanam ia, takut kita terlebih dahulu matang sebelum cita2 bercambah...Kerana... kita tidak lagi punya banyak masa.

-Jadilah kuat, bantulah umat! Allah menjadi matlamat!

-Selalu saja kita dilupakan, dilalaikan, dilaghokan... Tapi, bertuahnya kita punya ramai teman... yang membantu untuk mengingatkan... Bukankah itu sesuatu yang baik? Bersyukurlah di atas kurniaan ini... Kita jatuh dan bangun bersama... Kita tidak kesorangan... Sahabat ada bersama... Hargailah selagi mana kita dan dia masih ada...

-Terima kasih semua!


4)10 penerima award ini seterusnya

Nad
Bella
Mar
Aja
Tiha
Nelza
Irah
Kak Wani
Moon
Farah

Tiada ulasan: