Isnin, Ogos 04, 2008




Section 2
-Cormal, Bukit Tinggi-


Salam pembuka hari ini..
Semalam, kami (student archi 1st year) ber'trip' ke Bukit Tinggi, Pahang.. Menghadapi hari suka di sana.. Semua kelihatan gembira.. termasuklah aku.. al-maklumlah, ini kali pertama aku menjejakkan kaki ke Kota Perancis Malaysia..Bangunan di sana mencuri pandanganku..Yang paling aku gemari adalah Japanese Village..Teringat pulak aku akan impianku untuk ke Jepun yang tidak kesampaian dulu..sedih..Tapi, takpe..one day, i'll be there.. insya-Allah.. Moga2nya..
Kami bertolak dalam pukul 8.20pg, berhenti sebentar di Genting Sempah untuk sarapan pagi..Minum teh tarik sebagai pemanas perut.. mungkin sebagai sedikit bekalan tenaga untuk berjalan jauh..Setengah jam berhenti di Genting Sempah menbuatkan hati benar2 tidak sabar untuk tiba di Bukit Tinggi...Sabar saja lah...
Tiba di Cormal, Bukit Tinggi sekitar jam 9.40 pg.. Turun saja dari bas, masing2 sibuk bergambar kenangan..ala2 melancong, (padahal pada hakikatnya, kami ke Bukit Tinggi untuk site analysis)..Seronok jugak.. sambil menyelam minum air.. (menjelezkan adik2ku di rumah..kononnya..)
Kami berkumpul dan diagihkan tugas mengikut section.. luckily, section 2 dapat site Botanical Garden near to the Jappanese Village.. Makanya, kami menaiki trak/lori/?? (tak pasti apa nama kenderaannya) menuju ke Botanical Garden..Yey!!!...

Oopps.. takleh tulis pepanjang.. actually cerita ini akan berkesinambungan dengan satu kisah sedih..tapi, masa tak mengizinkan.. got to go.. lunch, pastu kelas BCM.. makanya.. salam..

3 ulasan:

..+fatihah+.. berkata...

ala..cpt la sambung.. x sbr nk tau.. hehe... bez nye die g bkt tgi.. jeles2.. huhu

munadhia berkata...

amboi cptnye komen..huhu.. mst on9 24jam nih.. ;)nt k.. byk keje nak kna setel.. hehe..

..+fatihah+.. berkata...

best nye tgk gmbo2 tuh..
x sbr gile kot nk g gombak.. :D