Jumaat, Mei 23, 2008

Menggamit Kenangan..



Mula-mula aku melangkah ke UIA PJ, memang nekad dalam hatiku untuk mencari sesuatu yang baru..
Yang baru yang aku maksudkan ialah aku mula ingin berdikari sendiri, aku ingin mencari haluanku sendiri..Aku ingin mula mengubah diriku sendiri..Memang sejak dulu aku bercita-cita untuk masuk ke sekolah agama. Tapi, aku langsung tidak berkesempatan untuk berbuat demikian..Alhamdulillah..Aku telah diberi wasilah oleh Allah SWT melalui peluang ke UIA PJ..
AED-Architecture and Environmental Design..Memang merupakan satu kos yang agak berat bagi seorang perempuan..Tapi, demi minat..segalanya relaku tempuh..GAMBATTEY!!
Keistimewaan student AED ialah kami belajar dalam sebuah studio, tak perlu banyak subjek membaca, tak banyak juga subjek menghafal..Yang ada cuma subjek yang memerlukan kemahiran berfikir secara kreatif..Aku bukanlah kreatif sangat pun sebenarnya..Tapi, selagi mimpi tu ada pasti boleh jadi kenyataan..Aku dijodohkan untuk bertemu dengan ahli-ahli Studio 9 yang best lagi sporting..Dengan seorang Studio Master bernama En. Amir Zuhairy yang kami panggil Bro Amir..Seorang representative yang bernama Fairuz, dan penolongnya, sahabatku Neena.. Dengan ahli yang pada mulanya seramai 23 orang..sehinggalah sesikit 18 orang..Banyak sejarahnya mengapa ahli studio kami begitu ketara kekurangannya..Feroz, Nesh, John, Punch, Mat Hard, Paez, Pipi, Apih, Payeh,Ammor, Harith, Ishak, Syahmi, Paaris, Neena, Nik, Bella, Nad, Leha, Aja, Nelza, Bee, Myra..23 dwellers Studio 9 yang macam-macam ragam..Maka, dari Studio 9 ke Pangkor..Banyaklah kisahnya...Dari Studio 9 ke Bagan Lalang, dari Studio 9 Scary Zeroes....Baru ku tahu kenapa bagiku Studio9, AED, dan UIA begitu istimewa dan amat bermakna..Sesuatu yang amat istimewa apabila banyak kenangan yang tercipta..Bukan sahaja sebagai ahli Studio9, tetapi juga..kenangan aku mengenali sahabat2 usrahku yang banyak membantuku dalam masalah akidah dan agama..Juga moment aku bersama teman2 sebilik yang cukup memahami diriku..Di kala suka mahu duka..mereka tetap di sampingku, memberi kata semangat dan meredakan ku.. Buat mereka, 231,916 dwellers-Yang,Tiha, dan Inaz..THANX ALOT!! Dan sekarang aku tahu..Mengapa sahabat dan teman itu ibarat cermin dan bayang-bayang kita...Dan aku tahu UIA memang banyak kelebihannya..Segalanya bermula di sini..UIA PJ-GOMBAK..

Tiada ulasan: