Selasa, Februari 17, 2015

Heroes


Alhamdulillah. Sekarang, saat ini dikurniakan dan dipinjamkan 3 hero untuk berada di sampingku. seorang bernama suami untuk memberi bakti dan dua anak lelaki untuk berbakti insyaAllah. Macam mana ya perasaannya? Alhamdulillah, rasa sangat sangat dan sangat bersyukur. Ada orang masih sedang tercari2 imam dan pendampingnya, ada yang sudah punya pendamping tetapi masih ternanti2kan cahaya mata dan hatinya, dan dalam pada ramai yang masih mencari dan ternanti, Allah mengurniakan kami pelbagai nikmat yang tidak terhitung. 

Penat untuk menguruskan 2 anak yang masih kecil. Dalam tempoh berpantang ini, penatnya kurang terasa memandangkan aku punya ramai pembantu di sini. mak, ayah dan adik bongsu ku banyak sangat membantu dan aku masih belum mula memandikan sendiri adik Nu'man. Walaupun sudah bergelar ibu dua anak, tapi, dalam tempoh sebulan ini mungkin aku masih belum berani memandikan anak kecil yang masih merah dan terlalu rapuh badannya. Aku lebih percaya untuk mak dan ayah saja yang memandikan adik.

Bagaimana dengan si abang? Abang Tholhah lebih banyak melakukan cubaan meraih perhatianku. Pantang mendengar suara adik merengek, Abang tholhah akan merengek lebih kuat lagi menyaingi dan menenggelamkan suara adiknya. dan pantang aku mengangkat adik ke riba, abang tholhah terlebih dahulu menghenyak punggungnya ke ribaku. Abang Tholhah tidak mahu lagi menyusu botol yang mana agak sangat mencabar bagiku. Lihat sahaja botol susu, abang Tholhah akan menepis2 dan menangis2. Nampaknya tidak penting lagi bagiku untuk menjadi agen Wildan. Sekarang masa untuk memberi perhatian kepada abang Tholhah...dan adiknya (hakikatnya sering abang yang terlebih diberi perhatian). 

Apapun, seronok sebenarnya memikirkan aku dan suami sudah punya 2 anak untuk diuruskan. Keletah si abang sangat banyak mencuit hati tetapi banyak juga yang menguji kesabaran ibu dan abi ini. Baru dua sudah sangat mencabar rasanya. Hero yang aku harus memberi bakti iaitu suamiku terpaksa banyak berkorban juga. Aku kadang2 (selalu sebenarnya) terpaksa mendahulukan dua hero cilik penyejuk hati kami ini. Kesian hero besar, sabar ya! ;) 

Ingin bercerita panjang sebenarnya. Niat asal ingin menceritakan tentang beza kelahiran pertama dan kedua...tapi, sangat panjang ceritanya, maka, lainkali lah jika punya kelapangan waktu. ;p. Sebelum heroes terjaga, ada lebih baik aku beradu dulu. Bila sudah terjaga, jawabnya, terpaksa juga aku bersengkang mata. 

Semoga Allah mudahkan semuanya. Semoga Allah mudahkan menjaga amanah ini. 

Tiada ulasan: