Selasa, Mac 01, 2011

18 Hari Penentu


-teringat sesuatu apabila melihat ini-=)

Tekanan. penuh tekanan. tapi, released sekejap when a friend said, 'nik, aku boleh ramal sifat dan warna sesuai dengan kau...' Aku tanya, 'warna apa?'

'Kau warna biru...' Masuk bab warna sebab teman studio ku mengambil skill kauseling yang mana menyebabkan kami ketawa... 'kau ambik kaunseling?!' kawan lain bertanya seakan tidak percaya...Lucu!

'Macam salah! Apa maksud warna biru?'


'Kau peacemaker!'
OK, maka, jawapan ini menyebabkan semua memandang ke arahku gara2 aku tersipu malu menutup muka dengan buku. Sebenarnya sedang menahan ketawa. Kemudian, yang lain turut ketawa. 'Jangan pandang aku macam tu! Kau bukan boleh percaya pun!' Tidak bersuara, wajahku bertutur...Ketawa lagi. Alhamdulillah, aku punya kawan yang masih boleh membuat aku ketawa dalam tegangan.

***

KAEDian adalah sesuatu berharga buatku. Apabila berada dalam tahun akhir (insyaAllah), baru terasa mereka sangat bermakna buatku. Mereka yang banyak membuat aku ketawa, membawa aku mengenal dunia luar. Memori Pangkor, Bagan Lalang, Bukit Tinggi, Taman Layang2, Sungai Pisang, Taman Mont Kiara kerana, ini semua, kami mengenali antara satu sama lain. Dan kerana ini semua, membuatkan aku rasa bertuah menjadi warga KAED walaupun, mungkin kelak, aku akan meninggalkan bidang ini. Tapi, cukup pengalaman dan memori mengajarku banyak perkara di sini. Alhamdulillah.

Sekadar nak tulis, mungkin selepas ini tidak sempat lagi untuk kucoret sebarang tulisan di sini, Kurang 18 hari lagi merupakan hari penentu samada benar ini tahun akhirku atau bukan. dan semestinya aku mengharapkan, inilah yang terakhir, tidak lagi berulang. 18 hari ini harus digunakan sepenuhnya samada sempat nakan atau tidak, samada sempat tidur atau tidak dan samada sempat mandi atau tidak. Semua itu bukan lagi perkara penting, yang penting, sempat menghantar projek akhir tepat pada masanya. Dan, aku sedang takut! Jangka masa yang sangat menakutkanku dengan tindanan tugas untuk menyiapkan report heritage studies dan tiga subjek lain. Sedikit celaru! tapi, aku peacemaker, so, I have to be cool. ;p

***

Menghitung hari. Cepat berlalu. Dan esok, sesuatu sedang menunggu. Hari yang penuh tanda tanya. Tiada jawapan. Melainkan hadapi hari esok. Dengan debaran.

***

'Izyan, I want to see your 3D model this friday!' Aku terus berkira2. Allah, sempat ke?

'InsyaAllah bro!'


'I hope you saying the 'real' insyaAllah. insyaAllah means insyaAllah to do it.'


'InsyaAllah, I really mean my insyaAllah, insyaAllah.'

Dan, insyaAllah aku akan dituntut. Semoga, sempat menyiapkannya!

***
InsyaAllah, boleh! =) 18hari penentu!(walaupun sayang UIA, tp, nak habis awal juga!insyaAllah) GAMBATTEY NEY! =)
Mohon doa semua ya. =) terima kasih. =)

A CREED TO LIVE BY
Life is not a race, but a journey to be savored
each step of the way.


2 ulasan:

uwais al-bernamy berkata...

insyaALLAH yan^^

Mardhiah berkata...

chaiyok,nik nadia izyan!
mari bersemangat for this coming 17 days!

bertahaaaan :D

i wish for the best for both of us ;)