Isnin, April 16, 2012

Contengan Bukit Tabur


Orang kata Bukit Tabur pun dipanggil Gajah Beratur. Don't know why, tp, mungkin sebab 'tabura' dia nampak macam gajah beratur kot...=)

Ini perjalanan aku untuk ber'tabur' bersama Weekenders Club (mungkin aku patut perkenalkan siapa Weekenders Club-bila2 insyaAllah)
This is what you can see. Subhanallah~
Macam satu imaginasi
Tapi, ia realiti. Alhamdulillah~ =)

Lepas ber'Tabur', kami ke rumah Aneesah. =D

Kemudian aku balik ke Desa Petaling, tapi... tiba2, ada cicak hutan duduk dekat dashboard kereta. Sepanjang drive, jiwa tak tenang. takut2 cicak yang agak besar tu melompat... Hanya hati cakap, 'Allah, lindunglah..' dan Alhamdulillah dia duduk diam2 je kat situ. Rupa dia macam tokkey, tapi bukan tokkey. Kalau tokkey, aku dah boleh beli mini cooper sebuah. ;p
Tak puas

Sebab tak puas, aku telefon ayah, 'Ayah, boleh tak kita daki gunung stong?' dan beliau cakap, insyaAllah. =) sape2 yang berminat, jom join, insyaAllah in May dengan Weekenders lagi. =) Ianya group terbuka kepada sesiapa sahaja yang nak mengisi masa luang mereka dengan perkara2 berfaedah seperti daki gunung, water rafting (insyaAllah), tengok kunang2, buat kebajikan dan memasak untuk anak2 yatim, belajar fotografi, main lukis2, childhood games bersama anak yatim, dan banyak lagi. Jom!~ =))

notakaki : nak tulis full report tapi, asyik tak sempat, jadi, conteng2 lebih senang. =)

Task : cuba rasakan aktiviti seperti ini sebagai satu ibadah.

Renungan : bila berada di atas, anda akan lihat betapa besarnya alam ini. Tapi, ingat kalau bumi ini luas dan besar, semestinya besar lagilah Penciptanya. kalau kita tak nampak bumi ni bulat sebab dia besar, kita lagi tak boleh nampak Allah sebab DIA Maha Besar. Hanya keyakinan menyebabkan kita percaya. Yakinlah Allah itu ada dan dia Maha Melihat segala dan dia Maha Besar, Maha Kuasa. Alam inilah buktinya DIA ada. =) Jadi, when you climb, when you swim, you'll see betapa Agungnya DIA kerana boleh mencipta alam sebegini indah. dan, anda akan sedar betapa kerdilnya kita ini yang suka sangat bermegah2. Dakilah, menyelamlah, baru tahu. =)

4 ulasan:

munadhia berkata...

owh lupa, bukan semua peak kami tawan. =)atas tu action je lebih. ;p

mamariz berkata...

comelnya post ni..alhamdulillah munadhia pun diberi kesempatan memanjat tabur ye.salam rindu dari akak :)

nurul syazana berkata...

buat kte lg smngt nk pnjat bkt tabur! thnn nik! :D

a.j. berkata...

fuh. kalau tak panjat pun ,tgk lukisan je dah smgt!